onsdag, augusti 06, 2008

Putte är slut, dags för Way out West

Putte i Parken var roligt. Bäst var, enligt min högt personliga åsikt, Håkan Hellström. Han var riktigt grym (helt klart fem plus) och ändå var det inte den bästa spelning jag sett med honom i år.
Det var dock mycket som var bra på Putte. Skulle kunna sitta här en bra stund och rabbla artister, låtar och så vidare som var skitbra eller bättre under festivalen. Gillade även festivalen och hur den var upplagd. Området var kanon, och P2 är en av dom mysigast belägna scener jag nånsin besökt. Trist bara att det påfallande ofta var rätt lite folk som bevittnade konserterna på den scenen, man tyckte nästan lite synd om banden stundtals.

Men nu är Putte i Parken slut och det är dags för Way out West. Blev sjuk en släng i måndags så peppen hade kunnat vara högre men ju friskare jag blir desto högre blir också peppen.Åker till Göteborg imorgon för att hinna kolla in någon av klubbarna imorrn kväll, vilken det blir återstår dock att se. Eftersom jag ska träffa lite bekanta där nere är det inte bara mitt beslut vart vi ska gå.
Ska bli kul som fan med Way out West. Ser speciellt fram mot Broder Daniel, det kan och kommer säkert bli helt fantastiskt. Förutom nämnda Broder Daniel finns ju dock en hel del annat bra att se. Neil Young, Flaming Lips, Håkan Hellström (igen, ska bli väldigt kul att se honom på hemmaplan i Göteborg), Franz Ferdinand för att nämna några, men listan kan göras betydligt längre.Förra året träffade jag ett par karlskogingar på Way out West, återstår at tse hur många jag träffar i år.

//Nicklas