fredag, juni 22, 2012

Glad midsommar, och nu är årets sommarspellista här!

Glad midsommar på er. Hoppas alla får en göttig midsommar.

Själv ska jag fira ganska stillsamt. Är uppe i Karlskoga men kommer nog mest ta det lugnt. Blir alltså ingen fest för min del i år, det blir liksom så när gamla vänner som man brukar midsommarfesta med börjar skaffa barn och familj och sånt. Så jag ska nog istället mest ägna mig åt att lyssna på pop, spela tv-spel och äta glass, bara ta det lugnt helt enkelt. Och pop, glass och tv-spel är ju inte fy skam, fina grejer alltihop.

Traditionsenligt har jag dock såhär lagom till midsommar satt ihop en spotifylista som kan ackompanjera sommarens alla fester, eller bara lyssnas på ändå (den håller för båda). Lutar åt att det är dene listan som får bli kärnan i den pop jag ska lyssna på idag. Listan har ni här: Summer Party 2012

Och här:

2 Comments:

Anonymous Ellen said...

Om man ska ut i Kalmar i sommar, vart går man då? (Karlskogabo på villovägar)

12:53 em  
Blogger Karlskoga Populärmusikförening said...

Det beror lite på vad man vill göra. Men uteserverignarna på Larmtorget är en bra början, brukar vara mest folk på Krögers.

Såg att Söderport kör Lilla Klubben ett par gånger under sommaren, råkar man vara i Kalmar då (30/6 och 1/8 vad jag kan se nu) rekomenderar jag helt klart det. Brukar vara bra musik och skönt folk. Annars kan man alltid chansa lite på Söderport och se vad som händer, brukar vara en del livemusik och sånt och har man tur kan det vara något bra.

Vill man mer disco/nattklubb är det nog Vallen som gäller. Det är typ som statt kan man säga, fast mer utomhus.

Men rekomenderar framförallt alltså uteserveringarna på Larmtorget och Söderport/Lilla Klubben. Det är där jag oftast brukar hänga när jag går ut.
Hoppas du får himla kul i Kalmarnatten (och i Kalmar överhuvudtaget). Berätta gärna sen vart du gick och vad du tyckte.

Är det något annat kring Kalmar du undrar över är det bara att säga till/höra av sig, förhoppningsvis ska jag kunna bidra med någon sorts svar.

//Nicklas

PS. vill man gå ut och äta rekomenderar jag varmt Ernesto, och vill man göra något kulturellt så brukar Kalmar Konstmuseum ofta vara värt ett besök.

12:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home