torsdag, juli 14, 2011

Hade gärna varit i Hultsfred

Slår mig att det är idag "nya" Hultsfred startar. Hade gärna varit där men det passade inte riktigt i år, tyvärr. Jag bodde ett par år i Hultsfred innan jag flyttade till Kalmar så det är en festival som ligger mig varmt om hjärtat. Jag bodde precis vid stationen så ni som kommer dit med tåg kan faktiskt se mitt gamla lägenhetsfönster. Det rosa och vita (har jag för mig i alla fall) hyreshuset på andra sidan busstorget, liksom bakom det som åtminstone på den tiden var en nedlagd korvkiosk. Lägenheten näst längst till vänster på mittenvåningen (den vänstraste franska balkongen alltså). Där bodde jag. Hur som helst, är faktiskt en liten aning avundsjuk på er som är där. Festivalen har ett grymt bra program i år. Ni får berätta hur det var sen när festivalen är över.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger ellenjosefin said...

Hultsfred var oerhört fint trots regn och allt. Sörjer som du att man missar Pulp, men såg nyss att Säkert! kommer till Popaganda, så nog blir det en fin avslutning trots allt.

1:45 em  
Blogger Karlskoga Populärmusikförening said...

Trevligt att höra. Gamla fina Hultsfred, hoppas kunna ta mig dit nästa år. I alla fall om de bokar lika fint som i år.
Ja åh, Popaganda, de har (som vanligt) ett riktigt trevligt program. Har bara tre förhoppningar: att terminen inte börjat då så jag har tid att åka dit, att mina stockholmsbekanta är hemma (så jag kan sova där) och om de inte skulle vara hemma att det går att få tag på något annat hyfsat prisvärt boende även när det är sent påkommet. Det är bara att hålla tummarna för att de tre (eller åtminstone två av dem) infiras.

1:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home