onsdag, januari 04, 2012

Tillbaka till vardagen

Åkte tillbaka till Kalmar igår efter att ha varit uppe i Karlskoga över jul och nyår. Nu är det hårdköra med hemtentan som gäller fram till lördag, sen har vi vernissage på en utställning vi gör på en kurs i skolan på måndag, en caseuppgift lämnas ut på tisdag och den ska vi hålla på med i en vecka, och sen börjar vårterminen ganska omedelbart efter att caset är redovisat och klart. Det blir med andra ord ganska intensivt ett tag framöver.

Jul och nyårshelgerna var hur som helst trevliga. Ganska traditionellt firande både jul och nyår. Släkt, julmat och paket på jul. Vänner, vin och fyrverkerier på nyår. Som det ska vara.
En stor del av mellandagarna ägnades åt att spela NHL på morsans och farsans wii. Och när jag inte gjorde det drack jag julmust, åt skinsmörgåsar och hade det allmänt trevligt. Hann med några matcher på TP också, jag vann alla. I ärlighetens namn började jag lite på hemtentan också, det känns skönt att jag hade den disciplinen och har några sidor färre som behvöer skrivas nu.

Etiketter: , , ,