måndag, juli 09, 2012

Händer inte så mycket, men uppsatsen är publicerad

Har varit väldigt lugnt, nästan händelselöst, de senaste veckorna. Har varit (och är) i Karlskoga och har mest bara tagit det lugnt. Lyssnat på en hel del härlig musik naturlgitvis, ätit en del jordgubbar och gjort det berömda ingenting. Vilsamt och skönt, men stundtals lite smått långtråkigt.

En grej som jag ägnat ngåra timmar åt är dock att göra det sista småfixet och ändringarna i uppsatsen (inte allt naturligtvis, min uppsatskollega har gjort en del också så klart, men det som låg på mig att göra). Det är hur som helst färdigt sedan ett tag tillbaka och från och med idag finns uppsatsen tillgängling på DiVA. Den kan laddas hem och läsas här. Gör det, den är väldigt bra (och prisbelönt!).

Och på tal om något helt annat insåg jag häromdan att det kan bli så att det inte blir någon festival alls för min del i år. Har inte varit på någon än och Way Out West kommer jag med stor sannolikhet inte kunna gå på då jag är mitt uppe i sista veckorna av sommarkursen jag läser då. Herrejisses, det blir i så fall första gången sedan 2004 jag inte besöker någon festival överhuvudtaget. Lite illa. Och vilket jobbigt vuxenhetstecken.