torsdag, augusti 13, 2009

Antagligen sommarens sista festival

Torsdag morgon sätter jag mej på ett tåg ner till Göteborg, det är med andra ord dags att besöka Way Out West. Den mycket fina festivalen som blivit en trevlig augustitradition att besöka.
Dock måste jag väl erkänna att programmet känns något svagare i år än det gjort tidigare år. Visst finns det en hel del fina artister och det är fortfarande ett bra program men rent generellt känns det som sagt något svagare.

Trevlig bonus dock att Hello Saferide spelar på Kulturkalaset på torsdagkvällen. Jag är ju lite av en sucker för allt Annika Norlin har gjort så att få se henne ännu en gång denna sommar ska bli väldans kul.
Ska också bli kul att se bob hund igen. Efter deras uppvisning på Putte I Parken ska det bli intressant att se om dom kan fyra av en lika lysande konsert igen. Jag tror det.

Vad jag ska se på själva festivalen? Tja, allt som är bra och jag inte måste välja bort på grund av krockar.

//Nicklas