fredag, juli 29, 2011

Plugg, pop och slöande

Känns som jag borde skriva något här, var ju ett tag sedan sist. Kommer dock inte på ett jota att skriva. Har egentligen mest plugg i huvudet för tillfället då jag som bäst håller på att plugga inför en viktig tenta jag ska skriva i mitten av augusti. Håller även på att lyssna igenom Sonics blue eyed soul-spellista, vilket är ett projekt jag nog kommer få hålla på med ett tag med tanke på listans omfattning. Har kommit sisådär 75 låtar in så jag har en del kvar. Som så ofta med Sonics spellistor finns där en hel del gött man inte hade koll på tidigare (och naturligtvis en hel del gött man redan visste att det var gött).
Annars kan jag inte säga att jag gör så himla mycket på dagarna. Pluggar, lyssnar på musik och tar det lugnt liksom. Någon sväng upp på stan (är fortfarande kvar i Karlskoga, blir nog kvar månaden ut i alla fall sen får vi se lite) emellanåt, träffa någon bekant då och då (dock inte så ofta som man skulle kunna tro, de flesta av mina gamla karlskogavänner antingen arbetar eller är bortresta). Ungefär som det brukar vara när jag är här uppe alltså.

För övrigt är jag fortfarande lite besviken/deprimerad/sur över att det inte blir något Way Out West i år. Försöker visserligen tänka lite lite positivt att den där tentan är bara några dagar efter festivalen, fast det går sådär. Hoppas dock att det ska funka tidsmässigt så jag kan åka iväg på något annat istället. Man vill ju gärna få till något fint sådär när slutet av sommaren/ledigheten närmar sig. Och nej, Stranddagarna (som tydligen är snart såg jag i lokaltidningen) är inget alternativ.

Etiketter: , , ,