tisdag, februari 14, 2012

Lite sjuk, Jönköping, Grammis

Tror jag har gått och lyckats dra på mig en liten förkylning. Har lite känningar i halsen och känner mig lite småfebrig. Lite drygt. Men man får se det positivit, nu har jag ju faktiskt en anledning till att vältra mig i självömkan och lyssna på, exempelvis, Heaven Knows I'm Miserable Now.

Imorgon ska jag, på tal om något helt annat, till Jönköping. Vore trevligt om jag hunnit bli friskt då. Eller i alla fall inte mer sjuk. Riktigt exakt vad jag ska göra i Jönköping vet jag inte, men jag ska dit med skolan. Regional innovationsdag eller nåt sånt heter det vi ska på. Misstänker att det blir väldigt lite pop.

Grammisgalan? Hann tyvärr inte titta på den (tveksamt också om jag hinner se eftersändningen ikväll) men av pristagarna att döma så är jag och Grammisjuryn inte helt överens i alla kategorier. Årets låt exempelvis. Att jag sen inte tycker att någon av de som var nominerade till årets låt egentligen var årets låt kan vi bortse lite ifrån (av de som var nominerade borde för övrigt Veronica Maggio ha vunnit). Och så blev det alldeles för få priser till Lykke Li.

Etiketter: , , , ,