onsdag, oktober 27, 2010

Tillbaka från Karlskoga, och idag fyller jag går

Sen ett par dar tillbaka är jag alltså tillbaka i Kalmar efter att ha spenderat helgen i Karlskoga. Det var en trevlig helg, gjorde egentligen inte så mycket utan jag umgicks med familjen och fick lite födelsedagspresenter och så där. En del av presenterna var poprelaterade, närmare bestämt Håkan-boken PS. Lycka till ikväll, skivor med The Crookes och Steget samt lyxboxen med Andres Lokko-böckerna som kom i våras. Lokkoboxen är väldigt väldigt fin kan jag säga.
Även om helgen generellt sett var trevlig så slog det mig hur dött det är där uppe. Vi var ute och åt i lördagskväll och under den dryga timme vi satt på restaurangen var det ungefär tre personer som gick förbi ute på torget. Vill minnas att när jag bodde där uppe beskrev jag skämtsamt ibland stan som ett populärkulturellt ödeland. I helgen som gick kändes det som att är en beskrivning med empirisk täckning. När jag kollade upp om det var något skoj på gång insåg att det hände absolut ingenting av någon som helst relevans under helgen. Inte särkskilt förvånande, jag har ju växt upp där så jag vet ju hur det är, men ändå lite sorgligt på något sätt. Det är ju inte utan att man känner att vi borde göra något med Klubb Perfektion igen, för att på något sätt visa att det finns ett alternativ och att utgång inte behöver betyda att stå och dansa till samma trötta hits och ännu tröttare dansremixer, och att ge människor möjligheten att se något riktigt bra band emellanåt. Jag kan absolut inte lova att vi kommer göra något, det är ju inte bara upp till oss och det är mycket som ska klaffa, men jag kan inte heller neka till att det vore kul att försöka få till något framöver.

På tal om något helt annat så fyller jag som sagt år idag. 25 för att vara exakt. Blir nog inget avancerat firande, just den här veckan råkar jag ha väldigt mycket skoljobb att göra. Men något gott att äta och något glas vin kan det nog bli. Måste väl dock erkänna att just 25 känns lite åldersnojigt och smått ångetsframkallande att fylla, när man var yngre lät det ju alltid så vuxet på något sätt med 25. Fast det väljer jag att inte tänka på riktigt idag, idag lägger jag kraften på att ha en trevlig födelsedag istället.
Hade för övrigt funderingar på att sätta ihop en Spotifylista med den bästa musiken från 1985 för att fira den här dagen. Men sen kom jag på att Sonic redan satt ihop en väldigt fin 1985-lista så jag länkar till den istället: Sonic: 1985

Etiketter: , , , , , , , , , ,