onsdag, november 10, 2010

Let's all meet up in the year 2011

Så sent som igår fick jag syn på den fantastiska nyheten att Pulp återförenas under 2011. Som några av er säkert känner till är Pulp ett av mina absoluta favoritband och Jarvis Cocker en av mina största hjältar. Att Pulp återförenas känns med andra ord riktigt stort.
Så nu håller jag tummarna för att de kommer spela någonstans dit jag har möjlighet att åka för att se dem. Det vore underbart att få se, höra och (naturligtvis) dansa till den låt jag alltid börjar tjata om när jag är på fest, Common People (en av de senaste 20 årens allra bästa låtar om ni frågar mig). Plus alla andra kanonlåtar naturligtvis, Disco 2000, Babies, Lipgloss, Acrylic Afternoons, Help the Aged, listan kan göras lång.

Underbar låt med underbar video:


Åh, Pulp!

Etiketter: , , ,