torsdag, juni 16, 2011

Påminnelser om att tiden går

Tog en promenad till köpcentret giraffen häromdan. När jag kom dit stod det en lång vit limousin på parkeringen. Runt bilen i fråga stod ett gäng studenter i sina vita mössor. De verkade glada. Jag blev både nostalgisk och en smula sentimental, jag minns ju hur det var. Fast jag tänkte också lite för mej själv att dom skulle bara veta vad som väntar, att studenten inte är ett slut utan snarare en början på något fruktansvärt mycket läskigare. Sen insåg jag att jag börjar bli gammal när det slog mej att det är lite drygt sju år sedan jag själv stod med den vita mössan på huvudet. Det var, som alltid när man drabbas av den, en jobbig insikt.

Bonus: En låt jag lyssnade på den dag jag själv tog studenten en gång i tiden


Fortfarande en helt okej låt. Vet ärligt talat dock inte riktigt varför jag valde att lyssna på just den låten just då. Men jag minns att jag lyssnade på den när jag hade varit hemma och vilat en stund och skulle gå iväg för kvällens festligheter. Kanske tyckte jag att en låt med textraden "Tonight we rock" passade för tillfället.

Etiketter: , , , ,