torsdag, augusti 26, 2010

Mer aktivitet från och med nu

Usch vad dålig jag är som inte uppdaterat här på hela veckan trots att tanken var att jag skulle skriva här lite oftare nu efter Way Out West. Jag får skärpa mig lite helt enkelt.

Nåväl, eftersom tanken är att den här bloggen ska bli mer aktiv framöver kan det nog vara på sin plats att jag presenterar mig lite närmare.
Jag heter Nicklas, är nästan 25 år gammal (fyller i oktober och har redan åldersnoja, läskigt att bli 25 ju), och är ordförande för Karlskoga Populärmusikförening och ansvarig för samt dne drivande kraften bakom Klubb Perfektion.
För närvarande bor jag i Kalmar där jag studerar på Linnéuniversitet, studerade på programmet Music & Event Management fram till i somras men de studierna är färdiga och nu under hösten läser jag lite strökurser medan jag funderar lite på framtiden. Här i Kalmar har jag bott sedan januari 2009 och innan det bodde jag i Hultsfred i ungefär 1,5 år då första halvan av min utbildning var förlagd dit. Jag är dock född och uppvuxen i Karlskoga (ska man vara riktigt petig är jag faktiskt född i Örebro eftersom BB i Karlskoga var stängt en sväng där i mitten av 80-talet).

Som ni säkert förstått har jag ett stort musikintresse. Något som speglar min vardag då mycket av den tid som inte går åt till pluggande läggs på att på olika sätt förkovra mig i popmusik. Dessutom är jag en sån där som fortfarande gillar att ha min musik på cd så den redan rätt fulla skivhyllan fylls på med jämna mellanrum.
Och så himla mycket mer har jag nog inte att säga om mig själv, inte något som känns relevant just nu i alla fall.

Som sagt kommer den här bloggen bli mer aktiv framöver. Kommer nog inte uppdateras dagligen men ngåra gånger i veckan så där i alla fall är tanken. Exakt vad det kommer skrivas om får vi se, men det mesta kommer kretsa kring musik på ett eller annat sätt. Lite tips kanske, någon recension, lite tankar kring popmusik, lite vad som dyker upp och känns värt att skriva om helt enkelt.
Så på återseende i en inte allt för avlägsen framtid!

Etiketter: