onsdag, augusti 18, 2010

Stämningsfullt med Panda Bear

Panda Bear
Jag har inte lyssnat särskilt mycket på Panda Bear på skiva. Därför blir jag inte heller varken besviken eller upprymd av vilka sånger Noah Lennox väljer att spela respektive utelämna ur setlisten denna eftermiddag i Linnétältet. Istället låter jag mig snärjas av de småpsykedeliska stämningar Lennox väver fram ur sin gitarr och den hög teknik han har framför sig. Visst blir det monotont emellanåt men aldrig direkt ointressant.
Sånär som på fyra fulla idioter som till en början står precis framför mig och stör stämningen (de försvinner dock efter en liten stund för att gå och dricka mer öl) är publiken andäktigt lyssnande. Något som ytterligare förstärker den stämningsfulla atmosfären i tältet.
Visst, det är ingen sprakande liveshow, men när den sista låten klingat ut och projektionerna försvunnit från storbildsskärmarna har vi ändå fått se en ganska fin konsert.

Betyg: 3

Etiketter: , ,