fredag, augusti 06, 2010

Trevlig stund i solen

Kristoffer Ragnstam
När jag slår upp lokaltidningen dagen efter Kristoffer Ragnstams spelning på Putte i Parken möts jag av omdömen som lojt, oengagerat och att han verkar tycka att han är för bra för att spela inför en ganska liten publik och en hoppborg. Så upplever jag inte alls konserten. Det lokaltidningen upplever som lojhet upplever jag snarare som små humoristiska betraktelser och en charmig tankspriddhet. När han pratar om det absurda i att spela för en hoppborg upplever jag det snarare som ett ironiserande just kring det absurda i att spela för en hoppborg, inte en längtan efter ett större sammanhang. Sen bör det naturligtvis sägas att publiken som så många gånger förr under den här festivalen är på tok för liten, men vi som är där får en angenäm stund i solen. Det är en spelning som trevlig och bra och som många fler borde ha gått och tittat på. Det hela avslutas med en skönt nedtonad och nedsaktad version ”Breakfast by the mattress”, den är grymt bra.

Betyg: 3

Etiketter: , ,