fredag, december 03, 2010

Återupptäckter bland annat

Nu var det rätt längesen jag skrev här. Igen. Får som vanligt ursäkta mig med att jag har mycket att göra och tid till att varken skriva eller fundera ut något smartt skriva funnits riktigt. Häromdan var jag till och med tvungen att åka till Öland för uppsatsarbetets räkning så jag har varit upptagen kan man säga. Men nog tjatat om det, att jag har mycket att göra är nog ingen särskilt intresserad av att läsa om.

Återupptäckte Kusowsky lite när jag satt på bussen hem för ett par dagar sedan och hade ipoden på shuffle och låten "Paus" dök upp. Det var en väldigt trevlig liten återupptäckt, i sina bästa stunder är ju Kusowsky ett mer än utmärkt litet popband.
Just de där återupptäckterna av låtar och band som är fantastiska men som man glömt att man har eller, i vissa fall, att de ens existerar är i mina ögon shufflefunktionens allra största fördel. Har gjort otaliga återupptäckter (och någon gång till och med nyupptäckter) med hjälp av den funktionen. Att sitta med hörlurararna i öronen och knockas av något man råkar glömma eller inte ens visst att man hade är i någon mån lite av meningen med livet.

Men nu hinner jag inte utveckla det mer för nu är jag hungrig och ska ställa mig och steka köttbullar. Köttbullar, makaroner och julmust, låter inte helt tokigt va?

Etiketter: , , , ,