torsdag, mars 10, 2011

Har inte hänt så mycket

Senaste tiden har varit någon sorts kombination av mycket att göra och allmän händelselöshet som gjort att jag inte haft eller kommit på något alls att skriva om. Visst skulle jag kunna skriva om allt skolarbete, de tidiga mornarna då jag fått masa mig iväg till skolan, hur jag lyckades sova bort en halv fredag, att jag druckit vin, att jag en dag förra veckan kunde gå ut utan halsduk och vantar utan att frysa eller att CSN bestämt sig för att krångla lite. Men hur jäkla spännande vore det att läsa om?

Har egentligen inte särskilt mycket, om något, att skriva om nu heller men jag kände att jag behövde skriva något här för att hålla igång bloggen lite. Kan dock nämna att jag naturligtvis lyssnat rätt mycket på Lykke Li-skivan den senaste tiden. Ruskigt bra skiva som bekant. Har ni mot all förmodan inte lyssnat på den än så gör det, den är magnifik.

Ett låttips kan ni få också. The Fabulous Wailers - Tall Cool One, väldigt bra instrumentallåt från sent 50-tal. Lyssna framförallt på den febriga saxofonen ungefär 1.34 in låten, så ska en saxofon låta. Fast varför Spotify har fått för sig att det är Bob Marley som gjort låten kommer för alltid vara en gåta.

Etiketter: , ,