onsdag, januari 19, 2011

Concretes är en kanonbokning!

Putte I Parken har släppt liten nytt idag. De akter i släppet som är värt att nämna är Daniel Adams Ray, Stefan Sundström, Slagsmålsklubben, Those Dancing Days och, framförallt, The Concretes. Concretes är en kanonbokning. Antagligen den bästa bokningen hittills i år. Dessutom har jag alltid lyckats missa Concretes varje gång jag haft möjlighet att se dem så i den bemärkelsen är det naturligtvis extra trevligt att de förärar Putte med ett besök i sommar.

Annars vet jag inte riktigt vad som finns att säga om släppet. Those Dancing Days är svårt att säga något om innan man hört nya skivan (även om singeln Fuckarias låter lovande inför albumsläppet). I övrigt är det inget man höjer på ögonbrynen åt direkt. Daniel Adams Ray kändes väl ganska väntat så det finns väl inte så mycket att säga om, även om jag personligen inte är riktigt lika begeistrad över hans musik som många andra tycks vara. Slagsmålsklubben har jag aldrig förstått storheten med och Stefan Sundström tja, det är väl inget jag lyssnar på direkt men han kan säkert göra en trevlig eftermiddagsspelning någon av dagarna.

Men som sagt, Concretes är en toppenbokning, helt klart den stora behållningen med dagens bandsläpp.

PS. dessutom fanns ett gäng kassa hårdrocksband med i släppet men dem orkar jag inte ens lägga energi på kommentera.

Etiketter: , , , , , ,