lördag, mars 19, 2011

Vi kan låtsas att det här inlägget har en briljant rubrik

Är fortsatt hyfsat händelselöst. Är väl en sån period antar jag. Eller händelselöst är nog fel ord med tanke på att det är nästa nabsurt mycket skolarbete den här och kommande vecka (nästa vecka är det seminarie, redovisning och tenta, allt på samma vecka) men ni förstår hur jag menar. Fast CSN har i alla fall slutat bråka lite och ska snart börja skicka pengar igen, det är ju ganska trevligt faktiskt.

Dock har det ju på sistone dykt upp inte mindre är tre skivor ni måste kolla in om ni inte gjort det än. Två svenska och en brittiksk. Jag pratar naturligtvis om fina The Crookes, vars debutalbum Chasing after ghosts kanske inte genererar lika omedelbar kärlek som fjolårs-ep:n Dreams of another day men ändå är väldigt fint. Jag pratar också om trevliga Autisterna som för ett par veckor sedan släppte nya albumet Legender, uppföljaren till strålande debuten Sista scenen som kom häromåret. Och till sist, men absolut inte minst, pratar jag självklart om Bob Hunds nya skiva Det överexponerande gömstället, en skiva som inte bara har en fantastisk titel utan också har vad som redan nu känns som årets sannolikt bästa omslag.
Så klicka nu på länkarna och lyssna på skivorna om ni inte redan gjort det (eller lyssna igen). Eller köp skivorna som cd, eller varför inte vinyl, vetja. En rejäl skivsamling är ju faktiskt ganska livsnödvändigt.

Etiketter: , , , , ,