torsdag, juli 07, 2011

Dags för Puttes torsdag

Årets första Puttedag är avklarad sen sisådär tolv timmar tillbaka. Det var en trevlig dag som började med Stefan Sundström på eftermiddagen och avslutades med Daniel Adams Ray när klockan hade passerat midnatt. Däremellan fylldes dagen med några trevliga konserter (recensioner kommer som vanligt efter festivalen, har varken ork eller tid för att sätta mig och skriva dem nu), några glas vin och, inte minst, riktigt kanonväder.

Men det var då, nu är det ny dag och nya äventyr väntar. Denna torsdag är den av festivaldagarna som påförhand ser allra bäst ut programmässigt. Jag kommer inleda med att se Armand Mirpour, det kan nog bli en riktigt trevlig inledning på dagen. Sen får det nog bli P3 sommarsession innan det blir en liten lucka i programmet då man kan samla krafter inför kvällen. För sen kör det igång rejält. Från att Miss Li kliver upp på scenen vid sju är det något att se i stort sett hela tiden till dess att festivalområdet stänger för natten. Wombats klockan åtta (första dalenkonserten för mig i år), Peter Bjorn & John nio, Syket halv elva, Me and My Army halv tolv och så till sist Bob Hund halv ett. Blir med andra ord ett himla springande mellan scenerna under kvällen. Både Peter Bjorn & John, Syket och Bob Hund hör för övrigt till de akter jag ser fram mest mot att se under festivalen, så det känns som det kan bli en riktig kanonkväll.
Hoppas bara att publiken på Peter Bjorn & John inte enbart består av fjortisar som vill höra "vissellåten" utan att det finns åtminstone några som är mer initierade. På tal om Young Folks kan man för övrigt undra vem som får komma och gästa på den ikväll, sist jag såg PBJ var det sweet Annika Norlin, fast det lät det nog inte bli ikväll.

I skrivande stund ser det enligt SMHI:s prognos dessutom ut som att vädret kan bli rätt trevlgit idag också. Hoppas prognosen stämmer.

PS. Från mitt fönster ser jag att Hultsfreds zeppelinare är i luften, jag gillar zeppelinare, skulle vilja ha en egen att åka runt i

Etiketter: ,