torsdag, december 30, 2010

Nyårsskivan

Eftersom det bad så snällt i kommentarsspåret kommer här låtlistan till årets upplaga av den traditionella nyårsskiva som sätts ihop och bränns ut i ett exemplar varje nyår. Observera att det är en ganska exklusiv tjuvtitt, normalt är listan hemlig fram till nyårsafton.

1. Säkert! – Dansa, Fastän
2. The Crookes – Backstreet Lovers
3. Shout Out Louds – 1999
4. Håkan Hellström – River En Vacker Dröm
5. She & Him – Ridin’ In My Car
6. Lykke Li – Get Some
7. CEO – Come With Me
8. Monty – En Till Sarah
9. Orup – Född I November
10. Fatboy – Bad News From Pretty Red Lips
11. Peter Morén – Ett Land Som Inte Är
12. Steget – Kom Igen
13. Beach House – Norway
14. The Drums – Me And The Moon
15. Chicagojazzen – VI
16. Per Egland – Lust och Hägring
17. Anna von Hausswolff – Old Beauty/Du Kan Nu Dö

17 sånger blev det alltså i år. Vad tycks? Vilka sånger tycker ni att jag missat som borde vara med? Är det någon sång som borde strykas? Eller är skivan helt perfekt som den är?
Själv måste jag säga att jag faktiskt är ganska nöjd. Lyssnade igenom skivan igår kväll och den var mycket trevlig att lyssna på.
Och om någon undrar så jo, det finns ett antal urvalskriterier jag förhållit mig till (de är en del av traditionen), men vilka de kriterierna är orkar jag inte rabbla upp här.

PS. Eftersom alla låtarna inte finns på Spotify har jag inte gjort någon spotifylista av skivan, men jag hoppas det går bra ändå.

Etiketter: , , , , , , , , , ,