lördag, juli 09, 2011

Dags för festivalens sista dag

Gårdagen var, precis som de föregående dagarna, trevlig och bra. Lär väl precis som ifjol dyka upp ett gägn recensioner vad det lider men i korta drag kan gårdagen beskrivas som att Kajsa Grytt hade oförtjänt lite publik, Sator öste sin vana trogen på, Veronica Maggio var ungefär som förväntat, Those Dancing Days fick både en bättra tid och bättre scen än sist de spelade på Putte i Parken, Manic Street Preachers var sådär och The Ark gav oss en magnifik final på kvällen. Så en trevlig dag helt enkelt.

Idag kommer jag bege mig till festivalområdet lite senare än jag gjort hittills. Har inte bestämt mig exakt när jag ska gå ännu, det får vi se helt enkelt, men senast till Movits vid åtta i alla fall. Tror de kan få till rätt skön stämning i Dalen bara vädret håller i sig och det dyker upp en del folk. Sedan blir det Lilla Sällskapet tänkte jag. Hade visserligen också gärna sett lokala Durango Riot som spelar samtidigt, men man kan ju inte få allt och eftersom jag sett Durango Riot ett par gånger förut så faller nog valet på Lilla Sällskapet. Sedan följer en magnifik trippel som avslutning på festivalen med Paper, The Concretes och, naturligtvis, Håkan.
Ni som har åldern inne för att ha tillträde till rockbaren bör aboslut inte missa Paper, tror det kan bli grymt bra. Inte heller bör Concretes missas. Känns som det finns en viss risk att det blir typ jag och tre till som kollar på Concretes i och med att Maskinen spelar samtidigt (det baserar jag på att många av festivalens besökare är ganska unga och antagligen är mer bekanta med Maskinen än med Concretes, plus att rapporterna från andra festivaler tyder på att Maskinen lockar en hel del publik i år), men förhoppningsvis blir vi i alla fall några fler än så. Nåväl, ska hur som helst blir jäkligt kul att se Concretes, har aldrig riktigt lyckats se dem live förut.

Vågar vi, avslutningsvis, gissa att Håkan blir en formidabel avslutning på Putte i Parken 2011? Finns egentligen inte mycket som talar emot det va? Inte ens vädret, just nu skiner solen och alla rapporter och prognoser tyder på att det kommer fortsätta vara fint väder hela dagen. Gött!

Etiketter: