onsdag, mars 30, 2011

Antiklimax

Fick inga skivor på posten idag, och dagens Puttesläpp var väl på sin höjd sådär. Vilket antiklimax. Om vi tar bandsläppet först så är Syket en jäkla trevlig bokning av Putte. Resten däremot är väl inte så mycket att hänga i julgranen, ett par av akterna bör väl inte ens ligga i lådan med julgranssaker om man ska vara ärlig. Och bokningen av Tove Styrke förstår jag inte alls. Visst, jag kan på ett sätt fatta om det finns folk som gillar henne (jag gör det dock inte, alldeles för anonymt och intetsägande för min del) men det känns liksom som fel forum för henne. Hon känns mer Statt en lördagkväll eller stadsfest på torget än festival. Och jo, det där skrev jag nog bara för att hennes fans alltid hittar allt som skrivs om henne och dessutom är ganska lättstötta (och därmed roliga att retas med). Nu får vi hoppas på skärpning till det internationella släpp som är utlovat på fredag. Då vill vi se något riktigt fint. Sen vidhåller jag att Säkert! och Lykke Li borde bokas men de lär ju inte dyka upp i ett så kallat internationellt släpp. Ska jag sedan säga något om skivorna så har de inte dykt upp. Jag skylle på Posten. Mer än så finns inte att säga om det.

Etiketter: , , , , , ,