söndag, juli 10, 2011

Putte är över för i år

Igår var alltså sista dagen på Putte i Parken 2011. Känns lite trist att festivalen är över, det har varit fina dagar. Även gårdagen var således en trevlig festivaldag. Det jag såg var bra och Håkan avslutade såväl dagen som festivalen på ett strålande sätt. Ungefär så kan man nog sammanfatta lördagen.

Ska man lite kort försöka sammanfatta hela festivalen så tycker jag först och främst att det jag sett överlag varit bra. Bäst har Peter Bjorn & John, Bob Hund, The Ark, Paper och Håkan varit (inte nödvändigtvis i den ordningen, men jag nämnde dem i den ordnign de spelade), men det är flera som gjort riktigt bra spelningar (Those Dancing Days gjorde exempelvis det bästa framträdande jag sett dem göra). Tycker även arrangemanget som helhet varit riktigt bra. Det enda jag väl så här direkt efteråt har att anmärka på är att till nästa år borde man få armbandet på höger handled istället för vänster. Detta eftersom jag hör till den skara som bär en klocka på vänster handled, då blir det i allmänhet lite bekvämare att ha armbandet på den högra. Områdesmässigt tycker jag att serveringsområdet Blå Lund var ett riktigt bra tillskott, även om jag själv inte hängde där särskilt mycket (det hanns helt enkelt inte med) gillar jag konceptet skarpt. Dessutom känns det som att det passar bra in i festivalens profil och varumärke, vilket ju alltid är ett plus.
Allt som allt tycker jag det har varit en väldigt trevlig festival.
För övrigt kan vi konstatera att mönstret från förra året höll i sig. Fint väder första och sista dagen och lite sisådär väder under de två mittendagarna. Även om mittendagarnas väder var betydligt bättre i år.

Recensioner av det jag sett dyker upp här under veckan som kommer. Har inte tid riktigt att skriva dem idag (råkade sova lite för länge för att hinna med det) men från och med imorgon bör det kunna dyka upp en del.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger ellenjosefin said...

kan man inte bara be den som sätter på armbandet att sätta det på andra armen? såg två killar som gick förbi och de hade på olika armar ena på vänster och andra på höger så det borde nog funka. För annars blir det ju konstigt för alla oss vänsterhänta som har klockan på höger...

9:56 em  
Blogger Karlskoga Populärmusikförening said...

Nja, jag försökte vädja om att få det på höger (nåja, jag sträckte fram högerarmen åtminstone) men dte gick inte för sig utan armbandet skulle sitta på vänstern fick jag veta.
Det är sant att vänstern att föredra om man är vänsterhänt. Det ultimata vore definitivt om man fick välja själv vilken arm man vill ha armbandet på. Så borde det vara nästa år.

11:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home